Χρήστος Ευθυμίου (1900 – 1971)
Ο Χρήστος Ευθυμίου (Λαμία, 3 Αυγούστου 1900 – Αθήνα, 4 Μαϊου 1971) ήταν ηθοποιός. Διπλωματούχος της Νομικής Σχολής Αθηνών. Το 1929 ξεκίνησε σπουδές στην Επαγγελματική Σχολή Θεάτρου, από την οποία αποφοίτησε με άριστα. Ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία με τον Θίασο Κυβέλης.
Το 1931 προσκλήθηκε ως ιδρυτικό μέλος του τότε Βασιλικού Θεάτρου, όπου και διετέλεσε βασικό στέλεχος. Διακρίθηκε ως κωμικός ηθοποιός, ιδίως σε έργα του Μολιέρου και του Σαίξπηρ, αλλά και σε ρόλους χαρακτηριστικών λαϊκών τύπων σε ελληνικά έργα.
Μεταξύ 1933 και 1969 συμμετείχε σε επτά κινηματογραφικές ταινίες: Δεσποινίς δικηγόρος, Το δρομάκι του Παραδείσου, Η άγνωστος, Ο αγαπητικός της βοσκοπούλας, Ο γυναικάς, Ένας βλάκας και μισός, Η Χιονάτη και τα 7 γεροντοπαλίκαρα. Κατά το τέλος της σταδιοδρομίας του στράφηκε προς το μουσικό θέατρο, όντας καλλιτεχνικός διευθυντής στο Ακροπόλ και συνθιασάρχης. Στο θέατρο αυτό συνεργάστηκε με πολλούς διακεκριμένους καλλιτέχνες, όπως οι Σοφία Βέμπο, Νίκος Σταυρίδης, Ρένα Βλαχοπούλου και Γιάννης Γκιωνάκης.
Συμμετείχε επί σειρά ετών σε καθημερινές απογευματινές ραδιοφωνικές, πεντάλεπτες παρλάτες καθώς και στην ηχογράφηση του δίσκου Μύθοι του Αισώπου (1968). Το 1952 τιμήθηκε με τον Χρυσό Σταυρό Γεωργίου Α΄, καθώς και με το παράσημο των Ακαδημαϊκών Δαφνών από τη Γαλλική Κυβέρνηση, για την εξαίρετη ερμηνεία του σε ρόλους του Μολιέρου.
Κατά την περίοδο 1939-1961 συνεργάστηκε με την ΕΛΣ, συμμετέχοντας στις παραγωγές των έργων οπερέτας Η νυχτερίδα [Die Fledermaus] (Πρίγκιπας Ορλόφσκι), Η χώρα του μειδιάματος [Das Land des Lächelns] (Ευνούχος), Στα Παραπήγματα (Θεόδουλος, Μοναχογένης), Ο κορυδαλλός [Wo die Lerche singt] (Τέρεκ Παλ), Η ωραία Ελένη [La Belle Hélène] (Μενέλαος), Παγκανίνι [Paganini] (Μπαρτούτσι).
Άρης Βλαχόπουλος (Κύριος Διαφουαρούς), Χρήστος Ευθυμίου (Θωμάς Διαφουαρούς). Πίσω, αριστερά: Φλώρα Στυλιανέα ([Υπηρέτρια]), Στ. Μωραΐτου ([Υπηρέτρια]). Ο κατά φαντασίαν ασθενής (1954). Εθνικό Θέατρο: Κεντρική Σκηνή. 09/12/1953 – 10/01/1954
Η συμμετοχή του σε παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου
- Ιούλιος Καίσαρ (1932) | Ένας πολίτης
- Βαβυλωνία (1932) | Χίος
- Ενώ το πλοίο ταξιδεύει (1932) | Δ΄ Άνδρας
- Ο θάνατος του Δαντόν (1933) | Σίμων, υποβολεύς
- Το ζιζάνιο – Το φανάρι (1933) | Γουλιέλμος, γραμματικός
- Η θυσία του Αβραάμ – Θείος Όνειρος (1933) | Θράσης, γέρος δούλος, οικέτης του Μόρσιμου
- Ο αρχοντοχωριάτης (1933) | Μουσικοδιδάσκαλος
- Καθήκον (1933) | Ρόμπερτ, υπηρέτης
- Λοκαντιέρα (1934) | Υπηρέτης Ιππότη
- Λόρδος Βύρων (1934) | Φλέτσερ (υπηρέτης Άγγλος)
- Πέρσαι – Κύκλωψ (1934) | Σιληνός
- Ιούδας (1934) | Γ΄ Έμπορος
- Ιβάν ο τρομερός (1935) | Γελωτοποιός
- Ο βασιλικός (1935) | Κοσμάς Καραπάτης, από την ύστερη τάξη του λαού
- Οι γάμοι του Φιγκαρό (1935) | Μπριντ’ Ουαζόν
- Πέερ Γκυντ (1935) | Α΄ Ξωτικό
- Δωδέκατη νύχτα (1935) | Κυρ-Ανδρέας
- Δον Κιχώτης (1936) | Σάντσος
- Ο επιθεωρητής (1936) | Ντόμπτσισκιι
- Η θυσία του Αβραάμ – Κύκλωψ (1936) | Οδυσσεύς
- Ο κατά φαντασίαν ασθενής (1937) | Θωμάς Διαφουαρύς γιος του
- Η πριγκήπισσα Τουραντώ (1937) | Ταρτάλιας, καγκελλάριος
- Υπηρέτης δύο κυρίων (1937) | Γιατρός Λομπάρντι
- Άμλετ (1937) | Β΄ Νεκροθάφτης
- Οι πανουργίες του Σκαπέν-Οι ψευτοσπουδαίες (1938) | Ζερόντος
- Σχολείο κακογλωσσιάς (1939) | Κράμπτρη
- Τα δημιουργηθέντα συμφέροντα (1939) | Φασουλής
- Άμλετ (1940) | Β΄ Νεκροθάφτης
- Παπαφλέσσας (1940) | Ένας Τάταρος
- Άμλετ (1940) | Β΄ Νεκροθάφτης | Πρόλογος
- Δωδέκατη νύχτα (1940) | Κυρ-Ανδρέας
- Ο έμπορος της Βενετιάς (1940) | Σαχλότος
- Οι γάμοι του Φιγκαρό (1941) | Μπριντ Ουαζόν
- Ο φιλάργυρος (1941) | Σαΐτας, υπηρέτης του Κλεάνθη
- Η βεντάλια (1941) | Κρισπίν
- Φάουστ (1942) | Ζίμπελ
- Μίνα φον Μπάρνχελμ (1944) | Ξενοδόχος
- Ο ταρτούφος (1944) | Όργωνας
- Το μεγάλο παιχνίδι (1944) | Πελοπίδας Φέκλας
- Αρραβωνιάσματα (1944) | Ρούπης
- Λευτεριά (1944) | Νικήτας
- Φλωρεντινή τραγωδία-Ο κύριος ντε Πουρσονιάκ (1945) | Κύριος ντε Πουρσονιάκ
- Ο έμπορος της Βενετιάς (1945) | Σαχλότος Γόμπος, δούλος του Σάηλοκ
- Ο επιθεωρητής (1945) | Αντών Αντώνοβιτς, έπαρχος
- Η Αρλεζιάνα (1945) | Μάρκος
- Μπλοκ C (1945) | Κύριος Φαίδων
- Η γη είναι σφαίρα (1946) | Φρα-Μαριάνο, φραγκισκανός καλόγερος
- Ο ηλίθιος (1946) | Λούκιαν Τιμοφέγιεβιτς Λεμπέντιεφ
- Βαβυλωνία (1947) | Χίος
- Άνθρωπος και υπεράνθρωπος (1947) | Καυγατζής σοσιαλδημοκράτης, ληστής της Σιέρρας
- Παπαφλέσσας (1947) | Ένας Τάταρος, δούλος του Παπαφλέσσα | Οσμάν, υπηρέτης
- Το τραγούδι της κούνιας – Ζητείται υπηρέτης (1948) | Συμεών Κουρούνης
- Ο αστυνόμος είναι καλό παιδί – Ζητείται υπηρέτης (1948) | Συμεών Κουρούνης
- Η στρίγγλα που έγινε αρνάκι (1948) | Γκρούμιος
- Μπουμπουρός – Ο διευθυντής είναι καλό παιδί (1949) | Μπουμπουρός
- Παπαφλέσσας (1949) | Ένας Τάταρος, δούλος του Παπαφλέσσα | Οσμάν, υπηρέτης
- Ανυπόμονη καρδιά (1950) | Τόμμυ
- Όπως σας αρέσει (1950) | Λυδίας, τρελλός του Δούκα
- Ο χορός των λωποδυτών (1951) | Ντυπόν-Ντυφόρ, πατέρας, τραπεζίτης
- Νεφέλαι (1951) | Σωκράτης
- Σταυροδρόμι (1952) | Μιχαλιός, γιος του
- Ο αρχοντοχωριάτης (1952) | Κοβιέλος, υπηρέτης του Κλεόντη
- Το χειμωνιάτικο παραμύθι (1952) | Μπούφος
- Ο βασιλιάς και ο σκύλος (1953) | Φύλακας
- Ο κατά φαντασίαν ασθενής (1953) | Θωμάς Διαφουαρούς, γιος του [κου Διαφουαρούς]
- Ο άνθρωπος του διαβόλου (1954) | Χριστόφορος Ντάτζον
- Η σπασμένη στάμνα – Αγκάλιασέ με (1954) | Δικαστής Αδάμ
- Εύθυμες κυράδες του Ουίνζορ (1955) | Ξενοδόχος, ιδιοκτήτης και διευθυντής του “Ξενοδοχείου της Καλτσοδέτας”
Latest posts by dromena (see all)
- Κυκλοφορεί σε μετάφραση του Καθηγητή Βάιου Λιαπή το βιβλίο «Το Αρχαίο Θέατρο μέσα από τις Πηγές» - 14 Νοεμβρίου, 2024
- ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΑΣ : Η Αυλή των Θαυμάτων (3) - 11 Νοεμβρίου, 2024
- ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΑΣ : Η Αυλή των Θαυμάτων (2) - 10 Νοεμβρίου, 2024
- ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΑΣ : Η Αυλή των Θαυμάτων (1) - 10 Νοεμβρίου, 2024
- Θέατρο του λαού: Ο Καραγκιόζης, η ιστορία του, η σημασία του - 27 Απριλίου, 2024