Μαίρη Αρώνη: Ο “πρωταγωνιστής” γεννιέται, ο καλός ηθοποιός γίνεται…

Μαίρη Αρώνη: Ο “πρωταγωνιστής” γεννιέται, ο καλός ηθοποιός γίνεται…

Μοιράσου το!

  • Μαίρη Αρώνη

Αγαπητοί μου,

Αν διαλέξατε το θέατρο, αντί για άλλο οποιοδήποτε επάγγελμα, ή σαν μια απασχόληση μέσα σε άλλες, κάνατε λάθος. Το Θέατρο είναι και αυτό, βέβαια, ένα επάγγελμα, αλλά τελείως ιδιόμορφο.

Αν είσαι άντρας, το Θέατρο είναι η πιο εγωιστική σου ερωμένη. Αν είσαι γυναίκα, είναι ο πιο απαιτητικός σου εραστής. Πρέπει να διοχετεύσης στο Θέατρο όλους σου τους πόθους και τις επιθυμίες.

Ένα λάθος κάνουν σήμερα τα παιδιά, που βγαίνουν στο Θέατρο. Κάνουν και λίγο θέατρο και λίγη κοσμικότητα και λίγο ξενύχτι άσκοπο, παρασκήνιο άφθονο, τελείως άχρηστο όταν έχουν αξία, πολύ τεχνητό θόρυβο γύρω από το ανύπαρκτο ακόμη όνομά τους, κατά τη γνώμη μου θόρυβο βλαβερό, κακή αντιγραφή του τρόπου που διαφημίζονται οι ξενες στάρλετ…

Κι είναι βλαβερός αυτός ο θόρυβος, γιατί δημιουργεί αξιώσεις από το Κοινό και, φυσικά, η απογοήτευση είναι πολύ μεγαλύτερη και, πολλές φορές, μοιραία.

Άλλο ένα λάθος, φρούτο και αυτό της εποχής μας, κάνουν τ νέα παιδιά, που βγαίνουν στο Θέατρο: Έχουν την απαίτηση να παίξουν ρόλο, που θα του αναδείξη με την πρώτη τους εμφάνιση.

Όταν ήμουνα 18 χρονών, φυντανάκι κι εγώ τότε (δεν είχα ούτε έξι μήνες στο Θέατρο), ο Γιώργος Χέλμης, άντρας της αξέχαστης Μαρίκαας, όταν του επέστρεψα ένα μικρό, κατά τη γνώμη μου, ρόλο, μου είπε: “Δεν έχει σημασία για το νέο ηθοποιό το τι θα παίξη, αλλά να παίζη, να υπάρχη. Να είσαι μια ζωντανή παρουσία σε κάθε προσπάθεια, και θα’ρθη ο ρόλος, που θα σε αναδείξη…”

Γενικά, εγώ δεν πιστεύω στις καλλιτεχνικές αξίες που παραγνωρίζονται, που δεν τους δίνεται η ευκαιρία, που, χωρίς την “κατάλληλη βοήθεια”, δεν ξεπερνάνε το όριο της ανωνυμίας.

Στα 25 χρόνια της καλλιτεχνικής μου σταδιοδρομίας, είδα πολλά στο Θέατρο· όμως, δεν είδα κανένα ταλέντο που να μην αναγνωρίστηκε.

Όλοι μας, βέβαια, στο Θέατρο, ότν πρωτοβγαίνουμε, πιστεύουμε ότι θα γίνουμε πρωταγωνισταί. Ο “πρωταγωνιστής” γεννιέται, ο καλός ηθοποιός γίνεται. Και ίναι ήδη πολύ μεγάλη η προσφορά ενός καλού ηθοποιού.

Πρώτα, λοιπόν, φρόντισε με τη μελέτη σου να γίνης ένας καλός ηθοποιός. Αν το καταφέρης, πολλά θα προσφέρης και στο Θέατρο, και στο Κοινό και στον εαυτό σου. Οι δρόμοι ανοίγονται στους καλούς, μελετηρούς και εργατικούς ταλαντούχους. Μόνον σ’ αυτούς!

Μαίρη Αρώνη

___________________________________

  • Από το βιβλίο “Γράμματα σε νέο ηθοποιό” των δημοσιογράφων Νίκου Α. Μακρίδη και Ν.Θ. Οικονόμου, που κυκλοφόρησε το 1964 από τις εκδόσεις Κούστα. Ήταν “γράμματα” που είχαν δημοσιευτεί στην εφημερίδα “Νίκη”.

Μοιράσου το!
ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΕ ΝΕΟ ΗΘΟΠΟΙΟ ΔΡΩΜΕΝΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

ΙΣΩΣ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ