Ανδρέας Γ. Μαρκαντωνάτος
Ο Ανδρέας Γ. Μαρκαντωνάτος, διδάκτωρ του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, είναι Καθηγητής της Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας στο Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Διευθυντής του Εργαστηρίου Αρχαίας Ρητορικής και Δραματικής Τέχνης, Διευθυντής του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) «Παραστατικές Τέχνες» στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), Τακτικό Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού (ΕΙΠ), Αντιπρόεδρος του Ολυμπιακού Κέντρου Φιλοσοφίας και Παιδείας στην Ολυμπία (ΟΚΦΠ) και Επόπτης στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Υπήρξε Αναπληρωτής Πρόεδρος και Πρόεδρος του Τμήματος Φιλολογίας επί τέσσερα έτη (2012-2016), μέλος της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου επί πέντε έτη (2011-2016), μέλος της Επιτροπής του ΕΛΚΕ του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου επί πέντε έτη (2011-2016) και διευθυντής του ΠΜΣ ‘Αρχαία και Νέα Ελληνική Φιλολογία επί τέσσερα έτη (2014-2018). Επίσης, επιμελήθηκε ως διευθυντής της συντακτική επιτροπής τον πρώτο τόμο της Επιστημονικής Επετηρίδας της ΣΑΕΠΣ.
’Είναι συγγραφέας αρκετών επιστημονικών μονογραφιών, οι οποίες έχουν εκδοθεί από έγκριτους εκδοτικούς οίκους της Ελλάδας και του εξωτερικού: Tragic Narrative: A Narratological Study of Sophocles’ Oedipus at Colonus (Berlin & NewYork: Walter de Gruyter, 2002), Oedipus at Colonus: Sophocles, Athens, and the World(Berlin & NewYork: Walter de Gruyter, 2007), η οποία έχει βραβευθεί από την Ακαδημία Αθηνών ως η καλύτερη ερμηνευτική μονογραφία στην κλασική φιλολογία (2008), Euripides’ Alcestis: Narrative, Myth, and Religion (Berlin & Boston: Walter de Gruyter, 2013), Το Βάρος της Γνώμης. Θέατρο, Παιδεία, Λογοτεχνία, Πολιτική(Αθήνα, 2020), Η Φωνή του Παρελθόντος. Ερμηνευτικές Δοκιμές στο Αττικό Δράμα (Αθήνα, 2021), Εν τη Ρύμη του Λόγου. Λογοτεχνία και Παιδεία(Αθήνα, 2021) και Mortal Bodies and Immortal Memory in Euripides’ Heracles(Berlin & Boston: Walter de Gruyter, 2022).
Επίσης, έχει εκπονήσει πληθώρα ερευνητικών εργασιών και μελετημάτων (άνω των 100) και έχει (συν-)επιμεληθεί πολυάριθμους συλλογικούς τόμους και πρακτικά διεθνών συνεδρίων (άνω των 20), όπως (δειγματικά): Αρχαία Ελληνική Τραγωδία: Θεωρία και Πράξη (Αθήνα, 2008), Αττική Κωμωδία: Πρόσωπα και Προσεγγίσεις (Αθήνα, 2011), Θέατρο και Πόλη: Αττικό Δράμα, Αθηναϊκή Δημοκρατία και Αρχαιοελληνική Θρησκεία (Αθήνα, 2012),Crisis on Stage: Tragedy and Comedy inLate Fifth-Century Athens (Berlin & NewYork, 2012), Brill’s Companion to Sophocles (Leiden & Boston, 2012), Orphism and Greek Tragedy [Trends in Classics] (Berlin & Boston, 2016), Theatre World: Critical Perspectives on Greek Tragedy and Comedy (Berlin & Boston, 2017),The Winnowing Oar: Critical Perspectives in Homeric Studies (Berlin & Boston, 2017),Brill’s Companion to Euripides(Leiden & Boston, 2019), Poet and Orator: A Symbiotic Relationshipin Democratic Athens (Berlin & Boston, 2019) και άλλα. Μεταξύ των μελλοντικών φιλολογικών δραστηριοτήτων του περιλαμβάνεται η εκπόνηση υπομνηματισμένης έκδοσης της σοφόκλειας τραγωδίας Οιδίπους επί Κολωνώ για τη σειρά Aris & Phillips Classical Texts (Liverpool University Press, 2022).
Latest posts by dromena (see all)
- Θέατρο του λαού: Ο Καραγκιόζης, η ιστορία του, η σημασία του - 27 Απριλίου, 2024
- Ο Σαίξπηρ στο πολεμικό Λονδίνο - 11 Απριλίου, 2024
- Η “Δωδέκατη νύχτα” του Σαίξπηρ - 2 Απριλίου, 2024
- Αν ο Νίκος Χαραλάμπους σκηνοθετούσε τον τηλεφωνικό κατάλογο - 31 Μαρτίου, 2024
- Ο σκηνοθέτης Νίκος Χαραλάμπους - 31 Μαρτίου, 2024