ΚΘΒΕ: Με την «Ελένη» του Ευριπίδη «ανοίγει» το καλοκαίρι
Για πρώτη φορά από τη δεκαετία του ’70, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ) ετοίμασε για φέτος το καλοκαίρι τρεις παραγωγές, οι οποίες θα παρουσιαστούν στη Θεσσαλονίκη, αλλά βγαίνουν ταυτόχρονα σε περιοδεία σε άλλα Φεστιβάλ της χώρας.
Για τις δυσκολίες της προετοιμασίας αυτών των παραγωγών εν μέσω πανδημίας, μίλησε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου η πρόεδρος του ΚΘΒΕ Γιαννούλα Καρύμπαλη- Τσίπτσιου, ενώ ο καλλιτεχνικός διευθυντής Νίκος Κολοβός έκανε λόγο για «ένα ταξίδι με πολλούς αγνώστους», υπογραμμίζοντας ότι οι άνθρωποι του ΚΘΒΕ προχώρησαν σε αυτήν την προετοιμασία «σαν να μη συμβαίνει ό,τι συμβαίνει», αναφερόμενος στη συνθήκη του κορονοϊού.
Την Τετάρτη 7 Ιουλίου στο Θέατρο Δάσους κάνει πρεμιέρα η «Ελένη» του Ευριπίδη -«η ναυαρχίδα» του καλοκαιρινού προγράμματος, όπως τη χαρακτήρισε ο καλλιτεχνικός διευθυντής- σε μετάφραση Παντελή Μπουκάλα και σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου με μια πλειάδα ηθοποιών στους πρωταγωνιστικούς ρόλους και τον χορό. Η παράσταση θα ανέβει στο Θέατρο Δάσους στο πλαίσιο του 7ου Φεστιβάλ στις 7,8 και 9 Ιουλίου 2021, θα παρουσιαστεί τον Αύγουστο στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου και σε άλλες σημαντικές διοργανώσεις πολιτισμού της χώρας.
«Το ΚΘΒΕ δεν παράγει μόνο θερμές παραστάσεις, αλλά έχει και παραστάσεις στην κατάψυξη», σημείωσε ο Βασίλης Παπαβασιλείου, αναφερόμενος -μεταξύ άλλων- και στην παράσταση «Δεύτερη έκπληξη του Έρωτα» του Μαριβώ, που ήταν να κάνει πρεμιέρα στις 31 Οκτωβρίου 2020, αλλά ακυρώθηκε λόγω του λοκντάουν. Χαρακτήρισε δε το ΚΘΒΕ «θεατρικό του σπίτι» μαζί με το Θέατρο Τέχνης.
«Αυτή η παράσταση είναι προϊόν της εξόδου από την πανδημία», τόνισε ο σκηνοθέτης της παράστασης «Ελένη», υπογράμμισε τη συναισθηματική επένδυση όλων των συντελεστών, η οποία «μπορεί να εγγυηθεί για το αποτέλεσμα», και σημείωσε ότι συμμερίζεται την άποψη του Ευριπίδη και του Αριστοφάνη ότι «ένας κωμικός Θεός έπλασε τον κόσμο».
Η πρωταγωνίστρια της παράστασης Έμιλυ Κολιανδρή επισήμανε ότι ο σκηνοθέτης ένωσε όλους τους συντελεστές, τους έκανε συμμέτοχους και κοινωνούς αυτής της μεγάλης χαράς που φέρνει το άνοιγμα των θεάτρων. Τη χαρά της για αυτό το άνοιγμα εξέφρασε και η Έφη Σταμούλη, η οποία σχετικά με τη συνεργασία της ύστερα από πολλά χρόνια με τον Βασίλη Παπαβασιλείου, μίλησε για «έναν άνθρωπο που σου ποτίζει διαρκώς το πνεύμα και το νου», ενώ ο Γιώργος Καύκας έκανε λόγο για μια «σχέση πάθους» με τον σκηνοθέτη.
Η δεύτερη παραγωγή του ΚΘΒΕ το «Ταξίδι μιας μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα» του Ευγένιου Ο’ Νηλ, σε σκηνοθεσία Θανάση Σαράντου ανεβαίνει την Τετάρτη 14 και την Πέμπτη 15 Ιουλίου στη Μονή Λαζαριστών.
Ο σκηνοθέτης Θανάσης Σαράντος χαρακτήρισε «αριστουργηματικό» το αυτοβιογραφικό έργο του Ο’ Νηλ, με πρωταγωνιστές τη Βέρα Κρούσκα, η οποία επιστρέφει ύστερα από 16 χρόνια στο ΚΘΒΕ και τον Πέρη Μιχαηλίδη, ο οποίος επίσης συνεργάζεται μετά από χρόνια με το Κρατικό δηλώνοντας συγκινημένος όχι μόνο για αυτήν την επιστροφή, αλλά και για τη «δύσκολη», όπως χαρακτήρισε αποστολή του να αντικαταστήσει τον Τάκη Χρυσικάκο (ο οποίος ήταν στην αρχική διανομή), στον οποίο ευχήθηκε καλή ανάρρωση.
Για δεύτερη χρονιά, αλλά με διαφορετικό τρόπο, ανεβαίνει στο Θέατρο Δάσους την Παρασκευή 16 και το Σάββατο 17 Ιουλίου η παράσταση «Όρνιθες» του Αριστοφάνη, σε μετάφραση Κ.Χ.Μύρη, σκηνοθεσία Γιάννη Ρήγα με πρωταγωνιστές τους Ταξιάρχη Χάνο, Γιάννη Σαμψαλάκη, Βασίλη Παπαδόπουλο και έναν πολυπληθή θίασο ηθοποιών.
Οι «Όρνιθες» …πέταξαν και πέρυσι στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, αλλά και στα Φεστιβάλ Δάσους, Δίον και Φιλίππων και φέτος -μετά από δύο αντί για τέσσερις μήνες προβών λόγω πανδημίας- άλλαξαν. «Δεν ήταν αυτονόητο, ούτε εύκολο να ξανανέβει η παράσταση», τόνισε ο Γιάννης Ρήγας κι έτσι πήραν «τη μεγάλη απόφαση», όπως είπε, να ξαναστήσουν την παράσταση. Μοιάζει με την περυσινή, αλλά «άλλαξε το τέμπο, έσφιξε και χορογραφήθηκε με έναν τέτοιο τρόπο που πέρυσι δεν υπήρχε». Η μεγάλη αλλαγή στη φετινή παράσταση είναι ότι «ο λόγος των ηθοποιών επανορχηστρώνει αυτό που υπάρχει», τόνισε ο Γιώργος Χριστιανάκης, ο οποίος υπογράφει τη μουσική, ενώ ο πρωταγωνιστής Ταξιάρχης Χάνος, εξέφρασε τη μεγάλη του χαρά για την επανένωση με το κοινό.
3ο Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους ΚΘΒΕ
Το «Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους ΚΘΒΕ», αναπόσπαστο τμήμα του «Φεστιβάλ Δάσους», θα πραγματοποιηθεί από τις 10 έως τις 20 Σεπτεμβρίου, υβριδικά λόγω πανδημίας, δηλαδή τόσο δια ζώσης όσο και διαδικτυακά. Με 19 παραγωγές από 13 χώρες, εκτός από το κυρίως πρόγραμμα, στη φετινή διοργάνωση το ΚΘΒΕ φιλοξενεί και το Φεστιβάλ της Ένωσης των Θεάτρων της Ευρώπης, ενός από τα σημαντικότερα θεατρικά δίκτυα στον ευρωπαϊκό χώρο.
Το πρόγραμμα, που διαμορφώθηκε με τη βοήθεια τριμελούς καλλιτεχνικής επιτροπής, αποτελούμενη από τους Σάββα Πατσαλίδη (θεατρικό κριτικό- ακαδημαϊκό), Πρόδρομο Τσινικόρη (ηθοποιό-σκηνοθέτη-δραματουργό) και Νίκο Καπέλιο (ηθοποιό), περιλαμβάνει αφιερώματα, παραστάσεις σε διαδικτυακή προβολή, διαδικτυακό Εργαστήριο και μια παράσταση στο δημόσιο χώρο -από την Ευαγγελίστρια μέχρι την παραλία- τη «Remote Thessaloniki» από τη διεθνώς βραβευμένη ομάδα Rimini Protokol.
«Για την ανάγκη να παρακολουθήσει το θέατρο τις αλλαγές που συμβαίνουν σε όλο τον κόσμο», μίλησε η Αιμιλία Κοντογιάννη προϊσταμένη παραγωγής και δραματολογίου του ΚΘΒΕ. Η πράξη «Φεστιβάλ Δάσους ΚΘΒΕ» υλοποιείται στο πλαίσιο του Ε.Π. «Κεντρική Μακεδονία 2014-2020» και συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης).
Μηδενικές οι οφειλές του ΚΘΒΕ
Την ικανοποίησή της για τα οικονομικά του ΚΘΒΕ εξέφρασε η διοικητική και οικονομική διευθύντριά του Κωνσταντίνα Παπαποστόλου, υπογραμμίζοντας τη μηδενική έκθεση του οργανισμού σε οφειλές προς τρίτους και φορείς γενικής κυβέρνησης. «Το ΚΘΒΕ δε χρωστά ευρώ», τόνισε η κ. Παπαποστόλου.
Για το 2020 ήταν μειωμένα και τα έσοδα και τα έξοδα, με τη διοικητική και οικονομική διευθύντρια να κάνει λόγο για «γενναιόδωρη στήριξη του ΥΠΠΟ». Το έτος έκλεισε με πλεονασματικό 400.000 ευρώ.
Το 2021, το ΚΘΒΕ δέχτηκε για πρώτη φορά έλεγχο από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, το οποίο επιβεβαίωσε, όπως είπε η κ. Παπαποστόλου, τη διοικητική δομή του, την ορθολογική του οικονομική διαχείριση, τη μη έκθεσή του σε διαχειριστικούς κινδύνους και τη μηδενική έκθεσή του σε δαπάνες επιβάρυνσης. Για το τρέχον έτος «προσδοκούμε το υψηλό οικονομικό αποτέλεσμα σαν φυσική συνέπεια της ποιότητας του καλλιτεχνικού έργου», σημείωσε η κ. Παπαποστόλου, προσθέτοντας ότι κατά τη διετία της πανδημίας τηρήθηκαν όλα τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης για την υγεία των εργαζομένων, αναφέροντας ότι υπήρξαν στο θέατρο όλη αυτήν την περίοδο λιγότερα από δέκα κρούσματα.
Latest posts by dromena (see all)
- Θέατρο του λαού: Ο Καραγκιόζης, η ιστορία του, η σημασία του - 27 Απριλίου, 2024
- Ο Σαίξπηρ στο πολεμικό Λονδίνο - 11 Απριλίου, 2024
- Η “Δωδέκατη νύχτα” του Σαίξπηρ - 2 Απριλίου, 2024
- Αν ο Νίκος Χαραλάμπους σκηνοθετούσε τον τηλεφωνικό κατάλογο - 31 Μαρτίου, 2024
- Ο σκηνοθέτης Νίκος Χαραλάμπους - 31 Μαρτίου, 2024