Μάικλ Μπίλινγκτον: Μια μακροσκοπική άποψη του βρετανικού θεάτρου, από το 1945
ΒΙΒΛΙΑ ΔΡΩΜΕΝΑ

Μάικλ Μπίλινγκτον: Μια μακροσκοπική άποψη του βρετανικού θεάτρου, από το 1945

Θέατρο πλάι στην κοινωνία Ο Μάικλ Μπίλινγκτον [Michael Billington] είναι ο θεατρικός κριτικός της εφημερίδας «Γκάρντιαν». Ισχυρίζεται ότι έχει αφιερώσει 8 χιλιάδες βράδια της ζωής του παρακολουθώντας θεατρικές παραστάσεις. Ασχέτως…

Αρχαίο ελληνικό θέατρο
ΔΡΩΜΕΝΑ ΜΕΛΕΤΕΣ-ΑΡΘΡΑ

Αρχαίο ελληνικό θέατρο

Φάνης Κακριδής ΟΙ ΡΙΖΕΣ του αρχαίου ελληνικού θεάτρου χάνονται μέσα στα πανάρχαια λαϊκά δρώμενα και τις θρησκευτικές τελετές· τα τελυταία βλαστάρια του εκφυλίζονται στο μίμο και διασύρονται στις ρωμαϊκές αρένες.…

ΦΑΡΣΑ ή γέλιο χωρίς δεύτερη σκέψη
ΔΡΩΜΕΝΑ ΜΕΛΕΤΕΣ-ΑΡΘΡΑ

ΦΑΡΣΑ ή γέλιο χωρίς δεύτερη σκέψη

Norman R. Shapiro Η ΦΑΡΣΑ, αυτό το τόσο απαιτητικό θεατρικό είδος, το πιο απαιτητικό μάλιστα –ρωτήστε ακόμη και τους καλύτερους σκηνοθέτες αν δεν το πιστεύετε– υπήρξε, από τον Μεσαίωνα, ένα…

Caspar David Friedrich και Samuel Beckett
ΑΝΑΔΡΟΜΕΣ ΔΡΩΜΕΝΑ

Caspar David Friedrich και Samuel Beckett

Ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ... ρομαντικός ζωγράφος Caspar David Friedrich (γεννήθηκε 5 Σεπτεμβρίου 1774 – πέθανε 7 Μαΐου 1840), υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους στην ευρωπαϊκή τέχνη του συμβολιστικού τοπίου. Τα τοπία…

Ντέιβιντ Μάμετ: Θέατρο; Η ανθρώπινη επαφή!
ΑΝΑΔΡΟΜΕΣ ΔΡΩΜΕΝΑ

Ντέιβιντ Μάμετ: Θέατρο; Η ανθρώπινη επαφή!

ΗΘΕΛΑ... να γράψω ένα σημείωμα για τον Αμερικανό θεατρικό συγγραφέα και σκηνοθέτη του κινηματογράφου Ντέιβιντ Μάμετ [David Mamet – γεννήθηκε στις 30 Νοεμβρίου 1947]. Μ’ αρεσει η πολυσχιδής δραστηριότητά του:…

Ιονέσκο: «Ο τίτλος βρέθηκε! Θα είναι η Φαλακρή τραγουδίστρια…»
ΑΝΑΔΡΟΜΕΣ ΔΡΩΜΕΝΑ

Ιονέσκο: «Ο τίτλος βρέθηκε! Θα είναι η Φαλακρή τραγουδίστρια…»

Το διηγήθηκε ο Γάλλος ηθοποιός και σκηνοθέτης Nicolas Bataille [1926-2008]: Ένα βράδυ, η Monica Lovinesco, που ήταν τότε η βοηθός μου στη σκηνοθεσία, μου έφερε ένα χειρόγραφο: «Έχω έναν φίλο…

Οι Φιλισταίοι του Γκόρκι και η θεατροποίηση της αναμονής!
ΑΝΑΔΡΟΜΕΣ ΔΡΩΜΕΝΑ

Οι Φιλισταίοι του Γκόρκι και η θεατροποίηση της αναμονής!

«ΣΥΧΝΑ»... έχει γράψει ο Μαξίμ Γκόρκι, «η χαρά του Ρώσου γίνεται τραγωδία. Εκεί που χορεύει, σαν ένα πλάσμα που έσπασε τις αλυσίδες του, βγαίνει από μέσα του ένα αφηνιασμένο ζώο…

Exit mobile version