ΖΑΝ-ΛΟΥΙ ΜΠΑΡΟ
Ζαν–Λουί Μπαρό [Jean-Louis Barrault]. Γάλλος ηθοποιός και σκηνοθέτης. Γεννήθηκε στις 8 Σεπτεμβρίου 1910 και πέθανε στο Παρίσι στις 22 Ιανουαρίου 1994. Ως ηθοποιός έπαιξε στο θίασο του Atelier από το…
Ζαν–Λουί Μπαρό [Jean-Louis Barrault]. Γάλλος ηθοποιός και σκηνοθέτης. Γεννήθηκε στις 8 Σεπτεμβρίου 1910 και πέθανε στο Παρίσι στις 22 Ιανουαρίου 1994. Ως ηθοποιός έπαιξε στο θίασο του Atelier από το…
O κλασικός φιλόλογος και ομηριστής Iωάννης Θ. Kακριδής γεννήθηκε στην Aθήνα το 1901, γιος του λατινιστή Θεοφάνη Α. Κακριδή. Σπούδασε φιλολογία στα Πανεπιστήμια Αθηνών, Bερολίνου, Bιέννης και Λειψίας. Tο 1925…
Γιάγκος Ανδρεάδης ΓΙΑΤΙ ο Ίωνας του Ευριπίδη; Πρώτα, γιατί μας επιτρέπει να αναγνωρίσουμε τη μυητική διάσταση ενός τραγικού μύθου, φωτίζοντας έτσι γενικότερα τη σημασία του μύθου στον αρχαίο κόσμο· ύστερα,…
Sue-Ellen Case Ο ΜΥΛΛΕΡ καταγγέλλει τον Μπρεχτ σαν ένοχο κλασικισμού… Ο Μύλλερ αντικατέστησε το συλλογικό, επαναστατικό, θεατρικό πρότυπο του Μπρεχτ, με μια δραματουργία αυτοκατάρρευσης… Το έργο του Μύλλερ απάλλαξε το…
Marcel Arland ΚΑΝΕΝΑ άλλο είδος δεν έχει τόσο να λογαριάσει το τυχαίο όσο το θέατρο· το τυχαίο στους ερμηνευτές, στην ατμόσφαιρα της αίθουσας, στην επευφημία ή στην κατακραυγή. Ο Μαριβώ…
Χαρά Μπακονικόλα-Γεωργοπούλου Το θέατρο μπορεί να μονολογεί με διάφορους τρόπους. Στο δραματικό διάλογο η μακροσκελής (πολύστιχη, συνήθως) απόκριση, η γνωστή ως “tirade”, της οποίας έκανε συχνά κατάχρηση το γαλλικό κλασικό…
Franz-Xaver Kroetz Τα αγαπημένα σας τραγούδια Θεατρική παντομίμα σε πέντε μέρη Μετάφραση: Σωτηρία Ματζίρη ΜΕΡΟΣ I Μια οποιαδήποτε καθημερινή μέρα. Η δεσποινίς Μάιερχοφ γυρίζει από τη δουλειά της φορτωμένη με…
Jacques Scherer Το έργο του Μαριβώ [Marivaux] που λίγο εκτιμάται στον 18ο αιώνα και που λαθεμένα εγκωμιάζεται συχνά στον 19ο αιώνα, μόλς πρόσφατα εμφανίζεται σ’ όλο του το πραγματικό μεγαλείο.…
Franz-Xaver Kroetz ΑΦΟΡΜΗ για το έργο αυτό στάθηκαν διάφορες ανακοινώσεις της αστυνομίας, όπου μου έκαναν εντύπωση τα εξής: Πολύ συχνά η αυτοκτονία εκτελείται μέσα σε μια απίστευτη τάξη. Σ’ αυτές…
Edward Bond ΣΕ ΒΑΘΥ ΜΑΡΑΣΜΟ είχε πέσει το θέατρο στο Ηνωμένο Βασίλειο όταν ιδρύθηκε η ESC (Εταιρεία Αγγλικής Σκηνής)i. Ήταν έτσι τα πράγματα εν μέρει, εξαιτίας της λογοκρισίας και επειδή…