ΝΙΚΟΣ ΧΟΥΡΜΟΥΖΙΑΔΗΣ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΑΡΘΟΓΡΑΦΩΝ

ΝΙΚΟΣ ΧΟΥΡΜΟΥΖΙΑΔΗΣ

Ο Νίκος Χουρμουζιάδης (1930-2013) γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, σπούδασε φιλολογία στο ΑΠΘ (κλασικό τμήμα) και συνέχισε τις σπουδές του με ειδίκευση το αρχαίο ελληνικό δράμα στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη.…

ΙΩΑΝΝΗΣ Θ. ΚΑΚΡΙΔΗΣ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΑΡΘΟΓΡΑΦΩΝ

ΙΩΑΝΝΗΣ Θ. ΚΑΚΡΙΔΗΣ

O κλασικός φιλόλογος και ομηριστής Iωάννης Θ. Kακριδής γεννήθηκε στην Aθήνα το 1901, γιος του λατινιστή Θεοφάνη Α. Κακριδή. Σπούδασε φιλολογία στα Πανεπιστήμια Αθηνών, Bερολίνου, Bιέννης και Λειψίας. Tο 1925…

Αυτογνωσία και αναγνώριση στον Ίωνα του Ευριπίδη
ΔΡΩΜΕΝΑ ΜΕΛΕΤΕΣ-ΑΡΘΡΑ

Αυτογνωσία και αναγνώριση στον Ίωνα του Ευριπίδη

Γιάγκος Ανδρεάδης ΓΙΑΤΙ ο Ίωνας του Ευριπίδη; Πρώτα, γιατί μας επιτρέπει να αναγνωρίσουμε τη μυητική διάσταση ενός τραγικού μύθου, φωτίζοντας έτσι γενικότερα τη σημασία του μύθου στον αρχαίο κόσμο· ύστερα,…

Από τον Μπρεχτ στον… Μύλλερ
ΔΡΩΜΕΝΑ ΜΕΛΕΤΕΣ-ΑΡΘΡΑ

Από τον Μπρεχτ στον… Μύλλερ

Sue-Ellen Case Ο ΜΥΛΛΕΡ καταγγέλλει τον Μπρεχτ σαν ένοχο κλασικισμού… Ο Μύλλερ αντικατέστησε το συλλογικό, επαναστατικό, θεατρικό πρότυπο του Μπρεχτ, με μια δραματουργία αυτοκατάρρευσης… Το έργο του Μύλλερ απάλλαξε το…

Μια ευτυχής συνεργασία: Ο Μαριβώ και οι Ιταλοί ηθοποιοί
ΔΡΩΜΕΝΑ ΜΕΛΕΤΕΣ-ΑΡΘΡΑ

Μια ευτυχής συνεργασία: Ο Μαριβώ και οι Ιταλοί ηθοποιοί

Marcel Arland ΚΑΝΕΝΑ άλλο είδος δεν έχει τόσο να λογαριάσει το τυχαίο όσο το θέατρο· το τυχαίο στους ερμηνευτές, στην ατμόσφαιρα της αίθουσας, στην επευφημία ή στην κατακραυγή. Ο Μαριβώ…

Χαρά Μπακονικόλα-Γεωργοπούλου: Τα μονοπρόσωπα μονόπρακτα του Ιάκωβου Καμπανέλλη
ΔΡΩΜΕΝΑ ΜΕΛΕΤΕΣ-ΑΡΘΡΑ

Χαρά Μπακονικόλα-Γεωργοπούλου: Τα μονοπρόσωπα μονόπρακτα του Ιάκωβου Καμπανέλλη

Χαρά Μπακονικόλα-Γεωργοπούλου Το θέατρο μπορεί να μονολογεί με διάφορους τρόπους. Στο δραματικό διάλογο η μακροσκελής (πολύστιχη, συνήθως) απόκριση, η γνωστή ως “tirade”, της οποίας έκανε συχνά κατάχρηση το γαλλικό κλασικό…

Franz-Xaver Kroetz: «Τα αγαπημένα σας τραγούδια»
ΔΡΩΜΕΝΑ ΕΡΓΑ

Franz-Xaver Kroetz: «Τα αγαπημένα σας τραγούδια»

Franz-Xaver Kroetz Τα αγαπημένα σας τραγούδια Θεατρική παντομίμα σε πέντε μέρη Μετάφραση: Σωτηρία Ματζίρη ΜΕΡΟΣ I Μια οποιαδήποτε καθημερινή μέρα. Η δεσποινίς Μάιερχοφ γυρίζει από τη δουλειά της φορτωμένη με…

Το παιχνίδι της αλήθειας και τα γλωσσικά παιχνίδια στο θέατρο του Μαριβώ
ΔΡΩΜΕΝΑ ΜΕΛΕΤΕΣ-ΑΡΘΡΑ

Το παιχνίδι της αλήθειας και τα γλωσσικά παιχνίδια στο θέατρο του Μαριβώ

Jacques Scherer Το έργο του Μαριβώ [Marivaux] που λίγο εκτιμάται στον 18ο αιώνα και που λαθεμένα εγκωμιάζεται συχνά στον 19ο αιώνα, μόλς πρόσφατα εμφανίζεται σ’ όλο του το πραγματικό μεγαλείο.…

Exit mobile version