ΜΕΛΕΤΕΣ – ΑΡΘΡΑ

Θέατρο του λαού: Ο Καραγκιόζης, η ιστορία του, η σημασία του
ΔΡΩΜΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΣΚΙΩΝ ΜΕΛΕΤΕΣ-ΑΡΘΡΑ

Θέατρο του λαού: Ο Καραγκιόζης, η ιστορία του, η σημασία του

Ι.Μ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΣ αρχίσουμε από την αρχή. Τα περισσότερα περιοδικά που βγαίνουν για πολύ ή για λίγο στον τόπο μας, δεν κατορθώνουν να δικαιολογήσουν την…

ΑΝΑΔΡΟΜΕΣ

ΕΡΓΑ

ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΕ ΝΕΟ ΗΘΟΠΟΙΟ

Η βία, μοχλός της Ιστορίας
ΑΠΟΨΕΙΣ ΔΡΩΜΕΝΑ

Η βία, μοχλός της Ιστορίας

Κώστας Γεωργουσόπουλος Το 1981, η μεγάλη ελληνίδα τραγωδός Ασπασία Παπαθανασίου, που είχα την ευτυχία να είναι δασκάλα μου, ως βοηθός του μεγάλου Δημήτρη Ροντήρη, αλλά και την ευγνωμοσύνη που αξιώθηκα…

Νικαίτη Κοντούρη: Οταν η ποίηση συναντά την οικολογία
ΔΡΩΜΕΝΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Νικαίτη Κοντούρη: Οταν η ποίηση συναντά την οικολογία

Η σκηνοθέτρια Νικαίτη Κοντούρη παρουσιάζει το «Αλφάβητο: ένα οικολογικό συμφωνικό ποίημα» της Ινγκερ Κρίστενσεν, σε μορφή μουσικοθεατρικής παράστασης. Μυρτώ Λοβέρδου Ενα διαφορετικό «Αλφάβητο» επέλεξε να παρουσιάσει η Νικαίτη Κοντούρη, ένα αλφάβητο…

Δημήτρης Τάρλοου: Αναζητώντας τον Ντοστογέφσκι
ΔΡΩΜΕΝΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Δημήτρης Τάρλοου: Αναζητώντας τον Ντοστογέφσκι

Ο καταξιωμένος σκηνοθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου Πορεία μιλάει για την αναμέτρησή του με το διάσημο μυθιστόρημα «Εγκλημα και τιμωρία», την Επίδαυρο και τη ματαιότητα των «καλλιτεχνικών δικαστηρίων». Ερη…

Μήπως το παρακάναμε με την Επίδαυρο;
ΑΠΟΨΕΙΣ ΔΡΩΜΕΝΑ

Μήπως το παρακάναμε με την Επίδαυρο;

Tι ακριβώς θέλουμε στην Επίδαυρο; Μία θεατρική… τηλεόραση (νεότερο φρούτο κι αυτό, με την διά τηλεοπτικών σειρών επιδραστικότητα των πρωταγωνιστών), μια εικόνα, έναν «μοντερνισμό» για τον «μοντερνισμό» ή την ουσία…

Μήπως η συζήτηση για την Επίδαυρο είναι λίγο υποκριτική;
ΑΠΟΨΕΙΣ ΔΡΩΜΕΝΑ

Μήπως η συζήτηση για την Επίδαυρο είναι λίγο υποκριτική;

Αν η τέχνη νοσεί, αυτό είναι αποτέλεσμα και όχι αίτιο της κατάντιας μας Κατερίνα Τζωρτζακάκη Ψυχολόγος - Συγγραφέας Πολλά εστί του θυμού φοβερά, πολλά δε και γελοία. Πλούταρχος Η συζήτηση που…

Εύα Μανιδάκη: Η Επίδαυρος μπορεί να σε εξαφανίσει
ΔΡΩΜΕΝΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Εύα Μανιδάκη: Η Επίδαυρος μπορεί να σε εξαφανίσει

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: ΤΙΤΙΝΑ ΧΑΛΜΑΤΖΗ Τασούλα Επτακοίλη Είναι από τους ανθρώπους που σε εντυπωσιάζουν όχι μόνο με την πολυπραγμοσύνη τους, αλλά και με το δόσιμο, με την αφοσίωση που δείχνουν σε οτιδήποτε…

Η θεατρικότητα της Βυζαντινής ζωγραφικής
ΔΡΩΜΕΝΑ ΜΕΛΕΤΕΣ-ΑΡΘΡΑ

Η θεατρικότητα της Βυζαντινής ζωγραφικής

Γεώργιος Κόρδης, Αγιογράφος Έγραφε ο Γιώργος Σεφέρης, αφού επισκέφτηκε τις ιστορημένες λαξευτές εκκλησιές στην Καππαδοκία της Μικράς Ασίας, πως η βυζαντινή ζωγραφική εκτός των άλλων έχει θεατρικότητα. Κι αυτό το…

Οι δυο Οιδίποδες
ΔΡΩΜΕΝΑ ΜΕΛΕΤΕΣ-ΑΡΘΡΑ

Οι δυο Οιδίποδες

ΑΛΕΞΗΣ ΜΙΝΩΤΗΣ Η απόφαση ν’ ανεβαστεί ο “Οιδίπους επί Κολωνώ” εφέτος στα θέατρα Επιδαύρου και Ηρώδου Αττικούi, οφείλεται στην πρωτοβουλία φυσικά της Διοικήσεως του Εθνικού Θεάτρου, αλλά η σκέψη να…

Το θεατρικό έργο του Shakespeare
ΔΡΩΜΕΝΑ ΜΕΛΕΤΕΣ-ΑΡΘΡΑ

Το θεατρικό έργο του Shakespeare

WOLFGANG CLEMEN Ποιος είναι ο ουσιαστικός τύπος, το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τού θεατρικού έργου τού Σαίξπηρ. Οι κριτικοί συχνά δοκίμασαν να απαντήσουν σ’ αυτήν την ερώτηση χαρακτηρίζοντάς το με τον απόλυτο…

Του “Μάκμπεθ” το θέμα είναι ένα έγκλημα…
ΔΡΩΜΕΝΑ ΜΕΛΕΤΕΣ-ΑΡΘΡΑ

Του “Μάκμπεθ” το θέμα είναι ένα έγκλημα…

ΑΛΕΞΗΣ ΜΙΝΩΤΗΣ Από την αυθεντική συλλογή παλαιών εγγράφων τού Philip Henslow για το ελισαβετιανό θέατρο, μαθαίνουμε πως το φροντιστήριο ενός θεάτρου της εποχής εκείνης περιλάμβανε τα εξής βασικά χρειώδη Σκηνής:…

Exit mobile version