ΜΕΛΕΤΕΣ – ΑΡΘΡΑ

Θέατρο του λαού: Ο Καραγκιόζης, η ιστορία του, η σημασία του
ΔΡΩΜΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΣΚΙΩΝ ΜΕΛΕΤΕΣ-ΑΡΘΡΑ

Θέατρο του λαού: Ο Καραγκιόζης, η ιστορία του, η σημασία του

Ι.Μ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΣ αρχίσουμε από την αρχή. Τα περισσότερα περιοδικά που βγαίνουν για πολύ ή για λίγο στον τόπο μας, δεν κατορθώνουν να δικαιολογήσουν την…

ΑΝΑΔΡΟΜΕΣ

ΕΡΓΑ

ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΕ ΝΕΟ ΗΘΟΠΟΙΟ

Σημειώσεις Περασμένων Ετών: Καραθάνος, Δημητριάδης, Παπαβασιλείου, Σμυρναίου, Δ. Παπαδόπουλος, Λεμπεσόπουλος, Κανακαρίδη, Μάτεσις, Μιχαλακόπουλος
ΑΝΑΔΡΟΜΕΣ ΔΡΩΜΕΝΑ

Σημειώσεις Περασμένων Ετών: Καραθάνος, Δημητριάδης, Παπαβασιλείου, Σμυρναίου, Δ. Παπαδόπουλος, Λεμπεσόπουλος, Κανακαρίδη, Μάτεσις, Μιχαλακόπουλος

Δημοτικό Θέατρο Αθηνών Πολλές φορές γίνεται αναφορά στο Δημοτικό Θέατρο Αθηνών (κεντρική φωτογραφία) που σήμερα δεν υπάρχει. Απλώς βλέπουμε τη σχετική εικονογράφηση που δείχνει ένα πραγματικό στολίδι της εποχής εκείνης.…

Ζαν Βιλάρ: Μυστικά του θεάτρου
ΔΡΩΜΕΝΑ ΜΕΛΕΤΕΣ-ΑΡΘΡΑ

Ζαν Βιλάρ: Μυστικά του θεάτρου

JEAN VILAR Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ δε γεννήθηκε μέσα σε μια μέρα απ’ την καρδιά του μεθυσμένου ανθρωπάκου (κάποιου που λεγόταν Θέσπις) που, σ’ ένα ελληνικό σταυροδρόμι, τραγούδησε τις χαρές…

Καλή Καλό: Όσα δεν πήρε ο άνεμος | Από την αυτοβιογραφία μιας θεατρίνας
ΔΡΩΜΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ

Καλή Καλό: Όσα δεν πήρε ο άνεμος | Από την αυτοβιογραφία μιας θεατρίνας

ΠΑΝΤΑ με κατάτρεχε η εικόνα που είχε βγει προς τα έξω για τις παλαιότερες γενιές ηθοποιών, οι οποίοι, με το πάθος που είχαν γι’ αυτό το ονειρικό αντικείμενο που λέγεται…

Μισός αιώνας ιταλικό θέατρο (1901-1950)
ΔΡΩΜΕΝΑ ΜΕΛΕΤΕΣ-ΑΡΘΡΑ

Μισός αιώνας ιταλικό θέατρο (1901-1950)

Silvio D'Amico* ΤΟ ΙΤΑΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ του δέκατου ένατου αιώνα, έπειτα απ’ το σβήσιμο της αρχικής του θρησκευτικής φλόγας με την πρακτική αποτυχία των δυο του αστοχημένων αριστουργημάτων –“Καρμανιόλα” και “Αντέλκι”…

Μήτσος Μυράτ (1878 – 1964)
ΔΡΩΜΕΝΑ ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Μήτσος Μυράτ (1878 – 1964)

Ο Μήτσος Μυράτ (Σμύρνη, 26 Δεκεμβρίου 1878 – Αθήν, 3 Ιανουαρίου 1964) ήταν ηθοποιός από τους σημαντικότερους του νεοσύστατου Ελληνικού κράτους και πρωτεργάτης της ελληνικής θεατρικής σκηνής. Κατόπιν συστάσεων του Κλέωνα Ραγκαβή ο Μυράτ μετέβη…

Κάρελ Τσάπεκ (1890 – 1938)
ΔΡΩΜΕΝΑ ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Κάρελ Τσάπεκ (1890 – 1938)

Ο Κάρελ Τσάπεκ [Karel Čapek, 9 Ιανουαρίου 1890 – 25 Δεκεμβρίου 1938] ήταν Τσέχος μυθιστοριογράφος, διηγηματογράφος και θεατρικός συγγραφέας, γεννημένος στο Μάλε Σβατονόβιτσε της ανατολικής Βοημίας. Γιος γιατρού, ήταν μέλος μιας ταλαντούχας οικογένειας που περιελάμβανε το μεγαλύτερο αδελφό…

Σάμουελ Μπέκετ: Εξέφρασε την απελπισία του ανθρώπου μπροστά στο άγνωστο
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΔΡΩΜΕΝΑ

Σάμουελ Μπέκετ: Εξέφρασε την απελπισία του ανθρώπου μπροστά στο άγνωστο

ΜΠΕΚΕΤ Σάμουελ [Beckett, Samuel], 1906-1989. Ιρλανδός (γεννήθηκε στο Δουβλίνο) δραματουργός που όμως πήγε στη Γαλλία το 1928 κι έμεινε. Είναι μαζί με τον Ιονέσκο οι χαρακτηριστικοί εκπρόσωποι του Θεάτρου του Παραλόγου. Το…

H νεωτερικότητα του έργου του Μπέκετ
ΔΡΩΜΕΝΑ ΜΕΛΕΤΕΣ-ΑΡΘΡΑ

H νεωτερικότητα του έργου του Μπέκετ

 ΕΛΕΝΗ ΒΑΡΟΠΟΥΛΟΥ Ο Σάμιουελ Μπέκετ μπόρεσε τελικά όπως πολύ λίγοι συγγραφείς του 20ού αιώνα – ο Κάφκα είναι ένας από αυτούς – να εγκαταστήσει στο φανταστικό μουσείο της συλλογικής συνείδησης τις…

Οι θεατρικοί μονόλογοι του Μπέκετ | Η σχέση εξουσίας ανάμεσα σε ομιλητή και ακροατή
ΔΡΩΜΕΝΑ ΜΕΛΕΤΕΣ-ΑΡΘΡΑ

Οι θεατρικοί μονόλογοι του Μπέκετ | Η σχέση εξουσίας ανάμεσα σε ομιλητή και ακροατή

ΜΑΡΩ ΓΕΡΜΑΝΟΥ Μέσα στο πλαίσιο της ανατρεπτικής του δραματουργίας, ο Μπέκετ αναιρεί τον συμβατικό ρόλο του μονολόγου ως μέσου αυτοεξέτασης το οποίο παρέχει μια αποκλειστικά προσωπική πρόσβαση στην αυτογνωσία, ως…

Exit mobile version