ΜΕΛΕΤΕΣ – ΑΡΘΡΑ

Θέατρο του λαού: Ο Καραγκιόζης, η ιστορία του, η σημασία του
ΔΡΩΜΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΣΚΙΩΝ ΜΕΛΕΤΕΣ-ΑΡΘΡΑ

Θέατρο του λαού: Ο Καραγκιόζης, η ιστορία του, η σημασία του

Ι.Μ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΣ αρχίσουμε από την αρχή. Τα περισσότερα περιοδικά που βγαίνουν για πολύ ή για λίγο στον τόπο μας, δεν κατορθώνουν να δικαιολογήσουν την…

ΑΝΑΔΡΟΜΕΣ

ΕΡΓΑ

ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΕ ΝΕΟ ΗΘΟΠΟΙΟ

Herbert Mitgang: Ο Μπέκετ στο Παρίσι
ΔΡΩΜΕΝΑ ΜΕΛΕΤΕΣ-ΑΡΘΡΑ

Herbert Mitgang: Ο Μπέκετ στο Παρίσι

Herbert Mitgang Καθώς μπήκε στο μικρό Καφέ, στο μπουλβάρ St. Jacques στο 14ο Διαμέρισμα, όλα για τον Σάμουελ Μπέκετ φάνηκαν οικεία και απροσδόκητα. Τα διαπεραστικά γαλάζια μάτια του, το δυνατό…

Peter Hall: σκηνοθετώντας τον Πίντερ
ΔΡΩΜΕΝΑ ΜΕΛΕΤΕΣ-ΑΡΘΡΑ

Peter Hall: σκηνοθετώντας τον Πίντερ

Peter Hall Μια από τις δυσκολίες που συναντούν οι ηθοποιοί στον Πίντερ είναι ότι δεν μπορείς να έχεις εμπιστοσύνη πως αυτά που λέγονται είναι όντως αλήθεια. Εδώ που τα λέμε,…

Σαμ Σέπαρντ: Γλώσσα, εικόνα και εσωτερική βιβλιοθήκη
ΔΡΩΜΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ

Σαμ Σέπαρντ: Γλώσσα, εικόνα και εσωτερική βιβλιοθήκη

Sam Shepard Εισαγωγή-μετάφραση: Νίκη Μαραγκού Τον Γενάρη του 1985 ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου ανέβασε στη Λευκωσία το έργο του Σαμ Σέπαρντ “Θαμμένο παιδί” σε σκηνοθεσία του αμερικανού σκηνοθέτη Σάντυ Ρόμπινς.…

Χάρολντ Πίντερ “Ο Επιστάτης”: Παιχνίδια εξουσίας
ΔΡΩΜΕΝΑ ΜΕΛΕΤΕΣ-ΑΡΘΡΑ

Χάρολντ Πίντερ “Ο Επιστάτης”: Παιχνίδια εξουσίας

Michael Billington Το έργο που λειτούργησε σαν καταπέλτης, έστειλε τον Πίντερ στην ξελογιάστρα εμπορική επιτυχία και τον έκανε διάσημο σε ολόκληρη τη χώρα ήταν, βέβαια, Ο Επιστάτης. Παίχτηκε πρώτη φορά…

Martin Esslin: Ο Επιστάτης
ΔΡΩΜΕΝΑ ΜΕΛΕΤΕΣ-ΑΡΘΡΑ

Martin Esslin: Ο Επιστάτης

Martin Esslin Ο Επιστάτης σηματοδοτεί τη στιγμή που ο Χάρολντ Πίντερ εγκαταλείπει οριστικά τον προφανή συμβολισμό, τα υπερφυσικά βοηθήματα, ακόμα και το στοιχείο του ακαθόριστου που φέρουν οι μυστήριοι δολοφόνοι…

Νόρα και Έντα: Οι ανόμοιες δίδυμες του Ίψεν
ΔΡΩΜΕΝΑ ΜΕΛΕΤΕΣ-ΑΡΘΡΑ

Νόρα και Έντα: Οι ανόμοιες δίδυμες του Ίψεν

Νίκος Χουρμουζιάδης Όπως συμβαίνει και με άλλη σημαντικά δημιουργήματα μεγάλων δραματουργών, η Νόρα και η Έντα του Ίψεν είναι έργα συμπληρωματικά, επειδή εικονίζουν τις δυο όψεις του ίδιου νομίσματος: τα…

Γιώργος Βακαλό: Ο σκηνογράφος
ΔΡΩΜΕΝΑ ΜΕΛΕΤΕΣ-ΑΡΘΡΑ

Γιώργος Βακαλό: Ο σκηνογράφος

Γιώργος Βακαλό Πρέπει να σας προειδοποιήσω ότι αν σε μια παράσταση η σκηνογραφία είναι κάποτε ένα ευχάριστο μέρος, ένα μέρος που αφήνει ελεύθερη τη φαντασία και διασκεδάζει τον θεατή με…

Ζαν-Λουί Μπαρό: Για έναν ορισμό του θεάτρου | Με ήσυχη συνείδηση
ΔΡΩΜΕΝΑ ΜΕΛΕΤΕΣ-ΑΡΘΡΑ

Ζαν-Λουί Μπαρό: Για έναν ορισμό του θεάτρου | Με ήσυχη συνείδηση

Ζαν-Λουί Μπαρό Για να ’χω τη συνείδησή μου ήσυχη θα ’θελα να ορίσω τη διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στο θέαμα και στο θέατρο. Οτιδήποτε γίνεται πάνω σε μια σκηνή (ή…

Έλλη Παπακωνσταντίνου: σκηνοθετεί φέτος στο Φεστιβάλ της Αβινιόν και στο Βασιλικό Θέατρο της Σουηδίας.
ΔΡΩΜΕΝΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Έλλη Παπακωνσταντίνου: σκηνοθετεί φέτος στο Φεστιβάλ της Αβινιόν και στο Βασιλικό Θέατρο της Σουηδίας.

Στο Φεστιβάλ της Αβινιόν και στο Βασιλικό Θέατρο της Σουηδίας θα παρουσιαστούν οι επόμενες σκηνοθεσίες της Έλλης Παπακωνσταντίνου. Η διεθνής Ελληνίδα σκηνοθέτις, έχοντας εδώ και χρόνια ‘σπάσει’ τους φραγμούς των…

Σαίξπηρ «Με το ίδιο μέτρο» σε μετάφραση του καθηγ. Βάιου Λιαπή | εκδόσεις Στιγμή
ΒΙΒΛΙΑ ΔΡΩΜΕΝΑ

Σαίξπηρ «Με το ίδιο μέτρο» σε μετάφραση του καθηγ. Βάιου Λιαπή | εκδόσεις Στιγμή

Το κλασικό έργο του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ «Με το ίδιο μέτρο» κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Στιγμή (Αθήνα) σε νέα μετάφραση, σημειώσεις και επίμετρο του Βάιου Λιαπή, Καθηγητή στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Θεατρικές…

Exit mobile version